emo Mega Civilization op 25 Augustus 2018 in Leiden

More
4 months 1 week ago #1

Op 25 Augustus zullen we weer een Mega-Civilization organiseren. Dit spel kan met 18 spelers maximaal gespeeld worden en duurt zo'n 12 tot 13 uur. Natuurlijk vinden we het leuk om zoveel mogelijk spelers te hebben. De lokatie voor deze Mega-Civ is in Leiden: Dienstencentrum Stichting Radius, Rosmolen 6, 2317 SJ Leiden (ingang aan de Stellingmolen, tegenover de bibliotheek). Het spel zal beginnen om 10:00 ’s morgens en rond 23:00 eindigen, met een pauze om te eten. Inloop is vanaf 9:30. Kosten zijn 2,00 Euro per bezoeker, donateurs gratis.

Deelnemers moeten zich van tevoren inschrijven. Dat kan door te antwoorden op dit draadje of door een mailje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

We hopen jullie daar allemaal te zien!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
3 months 1 week ago #2

Ik doe weer mee en Ed van As ook. Misschien heb ik nog een deelnemer maar dat laat ik nog weten.

More
3 months 1 week ago #3

Leuk! Ik heb jullie beiden genoteerd. Aangezien ik alleen jouw email heb, Paul, stuur ik de herinnering met evt extra info voor jullie tweeen naar jou. Tot de 25e :-)

More
3 months 1 week ago #4

Uiteindelijk heb ik besloten om ook mee te doen. Ik verkies mijn favoriete spel toch boven een heel spelweekend waarin ik dit spel niet op tafel verwacht. :)

More
2 months 3 weeks ago #5

Mijn eerdere afspraak is komen te vervallen, dus ik kan toch meedoen! Hoeveel spelers zijn er nu?

More
2 months 3 weeks ago #6

Maandagavond stuurde Saskia een mailtje dat er tot dan toe 11 deelnemers waren, dus als jij daar nog niet bij zat, dan zou de teller op 12 moeten komen.

Last Edit: 2 months 3 weeks ago by basm.

More
2 months 3 weeks ago #7

Hoi allemaal,

Mirjam, leuk dat je toch mee kan doen. Iedereen heeft als het goed is inderdaad een mailtje gekregen.

We hebben nu 12 spelers. De spelers zijn:
Saskia Jansen
Bob Feis
Johannes van der Horst
Paul Koppens
Ed van As
Robbert Deen
Serge Bouwens
Jan-Jaap Landman
Bas van der Meer
Marijn van der Aa
Bert Schippers
Mirjam Molenkamp

Bas is de enige die het voor het eerst speelt en dus nog enige uitleg nodig heeft. Zoals ik al in de mail had geschreven, zou ik het op prijs stellen als er een aantal van jullie om half 10 aanwezig kunnen zijn om het spel klaar te leggen, zodat we echt om 10 uur kunnen beginnen (en Bas evt even een uitleg geven).

Tot zaterdag allemaal!

More
2 months 3 weeks ago #8

Een uitleg over de regels heb ik niet nodig, ik heb de regels goed bestudeerd, en aanvullende info gelezen op bgg-forum. Dus dat is geen probleem. Alleen een aantal praktische zaken moet ik nog even weten: bijvoorbeeld over welke regels mbt tot handel worden toegepast. De spelregels zeggen dat je niet mag liegen over de eerste twee goederen die je aanbiedt in de ruil. In sommige groepen wordt ervoor gekozen om altijd nooit meer dan 2 goederen te noemen, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Hoe wordt daar mee omgegaan? En wordt er met tijdslimieten gewerkt voor bv de handelsfase?

More
2 months 3 weeks ago #9

Hoi Bas,

Ik weet niet zeker of je zit bog leest, maar anders hoor je het morgen wel.

We gebruiken altijd een tijdslimiet met het handelen. Anders gaat het te lang duren. De tijdslimiet is 10 minuten.
Met het handelen ruil je altijd minimaal 3 kaarten. Maar je hoeft er maar 2 van te benoemen en dat zijn de twee die de ander zeker krijgt. Over het algemeen benoemt iedereen dus 2 goederen. Soms wordt er wel een derde of zo genoemd, maar dat is dan dus een gok.

More
2 months 2 weeks ago #10

Hierbij de uitslag van de sessie Mega-Civilization van afgelopen zaterdag. We speelden dit keer met 12 spelers, met de kaart van Rome/Carthage tot en met Persia. Iets later begonnen dan de bedoeling was en uiteindelijk om kwart voor 12 klaar. Helaas konden we de laatste ronde niet meer spelen wegens tijdsgebrek.

De uiteindelijke stand was nog spannend tussen de nummers 1,2 en 3. Met dit keer niet de doodgeverfde winnaar:

De uitslag:
1). Mirjam Molenkamp - Rome: 144 punten (AST 70, advances 68, steden 6)
2). Robbert Deen - Carthago: 143 punten (AST 70, advances 68, steden 5)
3). Johannes van der Horst - Parthia: 141 punten (AST 70, advances 64, steden 7)
4). Paul Koppens - Egypte 127 punten (AST 65, advances 58, steden 4)
5). Bert Scheepers - Assyria 125 punten (AST 65, advances 51, steden 9) winnaar tiebreaker met 6
6). Saskia Jansen - Hatti 125 punten (AST 70, advances 48, steden 7)
7). Marijn van der Aa - Babylon 118 punten (AST 70, advances 43, steden 5)
8 ). Bob Feis - Saba 117 punten (AST 65, advances 47, steden 5)
9). Bas van der Meer - Persia 103 punten (AST 65, advances 32, steden 6)
10). Ed van As - Hellas 99 punten (AST 60, advances 33, steden 6)
11). Jan-Jaap Landman - Minoa 80 punten (AST 60, advances 18, steden 2)
12). Serge Bouwens 75 punten (AST 55, advances 16, steden 4)

Mirjam, gefeliciteerd met de overwinning!!!

De troostprijs van de dag gaat naar Serge, die maar liefst 3 keer Civil War kreeg (waarbij een keer samen met Tyranny). En de tweede troostprijs is voor Jan-Jaap, die de Civil War ook 2 keer te verduren kreeg en veel pech.

Het was weer een gezellige dag. Iedereen bedankt voor het spelen! En tot een volgende keer!

Last Edit: 2 months 2 weeks ago by Saskia.

Time to create page: 0.431 seconds
11.png